2011. június 28., kedd

A Mohosban csodákra lelhetsz!





Mohos-tőzegláp a Csomád-hegység egyik krátermaradványában fekszik 1050 méter magasságban, Hargita megyében. Átmérője 800 méter, területe 80 hektár. A tőzeg vastagsága 10 m, mennyisége 3 millió köbméter. Az egykori Mohos-tó vize eltűnt, csak sűrű növényzettel, főleg tőzegmohával benőtt láp maradt utána. A tó eltűnése az Oltba folyó Veres-patak regresszív eróziójának és a hordalékfölddel való feltöltődésének tulajdonítható. Itt található Erdély egyetlen, jégkorszakból visszamaradt húsevő növénye, a kereklevelű harmatfű (Drosera rotundifolia) lásd: http://vardaybela.blogspot.com/2011/06/jegkorszaki-husevo.html
A Mohosban élő, jégkorszakbeli növények szigorúan védettek. További növényfajok: tarka tőzegmoha, erdei fenyő, mámorka, vörös áfonya, fekete áfonya. A tőzegláp és a Szent Anna-tó területén alakították ki a Mohos Természetvédelmi Területet.

7 megjegyzés:

  1. Ide egyszer én is el kell jussak. Hasznos leírás és a fotók is szépek. Nekem a színes változat jobban tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Jó hely ez a Mohos láp. Köszönöm az említést!
    Üdv

    VálaszTörlés
  3. Szerintem majdnem egyidőben jártunk arra, csak én nem aludtam ott, mint ti :)

    VálaszTörlés
  4. Csak a színes! Ezt a gyönyörű kék színt nem szabad "elrejteni" ! :)

    VálaszTörlés
  5. Ide én is szívesen elmennék, igazi csemege a természetfotósoknak, de nem csak nekik ! :) Nekem mindkét változat tetszik, szeretem a ff képeket is.

    VálaszTörlés
  6. Nekem is a színes! És maga a hely... Mesebeli!

    VálaszTörlés